måndag, 19 november, 2018

Månadens andakt: Evighetshoppet som lyser upp novembermörkret

Månadens andakt: Evighetshoppet som lyser upp novembermörkret

november 1, 2018 Publicerad av Kommentarer inaktiverade för Månadens andakt: Evighetshoppet som lyser upp novembermörkret

Text: Peder Fohlin, EFS Gotland

GUD ÄR KÄRLEK

De orden står på fondväggen i Fole Missionshus, den fond som sångarpastorn Arthur Eriksson skapade i slutet av 40-talet. Uttrycket kan ibland bli uttjatat, men tänker man efter vad det innebär så rymmer det allt i den kristna tron: Guds villkorslösa kärlek!

”Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son för att de som tror på honom inte skall gå under utan att ha evigt liv.”
Joh. 3:16

Nikodemus kom till Jesus och fick bland annat höra de orden, ord som är lika aktuella för oss i dag. Det handlar om Jesu FÖRSONINGSDÖD på Golgata det han gjorde för oss, det handlar om GRÄNSLÖS NÅD, han gjorde så att vägen till Gud är öppen igen. Det gäller nu i vårt liv här på jorden, men vi har också ett löfte om ett EVIGT LIV. Det är kärleken i sin fullhet. Att tro på Jesus, ta emot syndernas förlåtelse och möta honom i nattvarden är viktigt för oss.

Som kristna får vi stå med i det arbetet och föra kärlekens evangelium vidare, det handlar bara inte om oss själva utan också om våra medmänniskor. Som familjemedlem, granne, ledare och aktiv i Kristi kyrka är det vår stora uppgift i livet

Så här i slutet av kyrkoåret blir vi påminda om allvaret i texterna i vår bibel, men också om att vi en dag skall möta vår Herre och Frälsare, vi får låta evighetshoppet lysa upp novembermörkret!

”De skall gå till den heliga staden, de skall samlas i himlen en gång, de skall häpna gå in genom porten till en okänd värld, till ett annat liv. De skall sjunga, sjunga, sjunga en ny jublande sång”
Sv. Ps 172 v 1



%d bloggare gillar detta: